Patiënten­­vertrouwens­­persoon (PVP)

Vragen of klachten over je behandeling? De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) helpt je verder.

Als je vragen hebt over je rechten en plichten als cliënt bij De Woenselse Poort kun je terecht bij de patiëntenvertrouwens­­persoon, afgekort PVP. De PVP werkt bij de landelijke Stichting PVP en is niet in dienst van De Woenselse Poort. Hij of zij werkt onafhankelijk en heeft een geheimhoudings­plicht. Alles wat je bespreekt blijft tussen jullie.

De PVP beantwoordt jouw vragen. Bijvoorbeeld als je bent opgenomen of als je thuis verplichte zorg krijgt. De hulp is gratis. 

Zó werkt de PVP

Deze video kun je alleen bekijken als je akkoord gaat met plaatsing van cookies door Youtube.

Antwoord op jouw vragen 

De PVP luistert naar jouw vragen en komt op voor jouw rechten. Bijvoorbeeld: 

  • Ik wil geen verplichte zorg. Wat kan ik doen? 
  • Ben ik verplicht om medicijnen in te nemen? 
  • Mag ik van de kamer of afdeling af als ik ben opgenomen? 
  • Ik ben het niet eens met de beperking van mijn vrijheid. Wat kan ik doen? 
  • Hoe kan ik een klacht indienen? 

Soms heeft de PVP meteen een antwoord op je vraag. Als dat niet het geval is, volgt een nieuwe afspraak. 

Heb je een vraag?  

Heb je een vraag aan de PVP, bel of mail dan gerust. Je mag altijd contact opnemen, ook onder therapietijd of als je gesepareerd bent. Je begeleiders zijn daarvan op de hoogte.   

De PVP bij De Woenselse Poort is Rieke Dirks. Je kunt haar bellen of mailen: 

Downloads

Landelijke helpdesk PVP

Neem contact op met de landelijke helpdesk PVP.